۰۹ فروردین ۱۳۹۹
فروردین ۹, ۱۳۹۹

درمان واژینیسموس با بوتاکس

فروردین ۹, ۱۳۹۹ ۰ دیدگاه

درمان واژینیسموس با بوتاکس

امروزه داشتن رابطه زناشویی گرم و موثر در بقای زندگی تاثیر زیادی دارد . شاید علت های اصلی جدایی ها و اختلافات بررسی شود ، قسمت بارز آن به مشکلات روابط جنسی مرتبط شود . اما آیا برای این دست مشکلات راه حل وجود دارد ؟ چقدر می تواند موثر عمل کند؟ با ما همراه باشید تا با یکی از مشکلات روابط زناشویی به اسم واژینیسموس و راه های درمان آن آشنا شوید .


درمان واژینیسموس با بوتاکس
واژینیسموس چیست؟

واژینیسموس مشکلی است که در آن واژن بیمار دچار انقباض شده و نزدیکی را غیرممکن می کند . انقباض واژن در این حالت که به صورت تابو در جامعه تعریف می شود ، غیر ارادی بوده و فرد در آن دخالتی ندارد .

متخصصان در مورد علت این مشکل دردناک ، اطلاعات دقیقی ندارند . اما احتمال آن در افرادی که مورد تجاوز قرار گرفته اند و یا تجربه جنسی تلخی داشته اند بیشتر شایع است . به طوری که می توان گفت واژینیسموس با ترس و اضطراب خانم ها در برقراری رابطه جنسی مرتبط است . اما عمل واژینیسموس فیزیکی بوده و از نظر پزشکی مشکلاتی را در حین مقاربت ایجاد می کند .
استفاده از بوتاکس در واژینیسموس

حال چطور می توان این مشکل به ظاهر ساده اما وحشتناک را درمان کرد . رابطه زناشویی برای هر دو طرف بسیار اهمیت دارد و امکان داشتن فرزند را غیرممکن می کند . پس اصلا بیماری کوچکی نیست و باید در ابتدای مشاهده علائم ، درمان شود .

بوتاکس راهی نو برای درمان واژینیسموس معرفی می شود . شاید بیشتر نام این روش را در مورد زیبایی صورت شنیده باشید اما کاربرد های بیشتری در زمینه درمانی و زیبایی دارد . بوتاکس به دلیل دارا بودن سم بوتولینوم ، باعث فلج شدن عضلات می شود و از انقباض آن چه به صورت ارادی و په به صورت غیرارادی جلوگیری می کند . به همین علت است که از بوتاکس برای رفع چروک های صورت ، درد مثانه و سردرد نیز استفاده می شود .

استفاده از بوتاکس به صورت سرپایی در مطب انجام می شود و در ابتدا مشاوره لازم با زوجین صورت می گیرد و بعد از تزریق یوتاکس ، فیزیوتراپی نیز لازم است .
دکتر زهرا سیفی متخصص زنان غرب تهران جهت زیبایی های واژن زنان می تواند مشاوره و راهکارهایی را در اختیار بیمار خود بگذارد که بیمار بتواند راحت تر این دوره را بگذراند و آسان تر با علائم و نشانه های آن خود را تطابق دهد . راه های ارتباطی : ۴۴۹۷۷۶۶۰ و پیچ اینستاگرام
کلام آخر

خانم های جوان که به تازگی ازدواج کرده اند و این مشکل را دارند به جای داشتن ترس و دلهره باید به دنبال درمان موثر باشند . مراجعه به بهترین جراح زیبایی زنان و بیان احساسات شخصی از برقراری رابطه جنسی و آگاهی از راه های درمانی ، خود می تواند کمک بزرگی از نظر روانی در این نوع مشکلات باشد .
برنامه عملی برای ترک سیگار
مجموعه : سبک زندگی
برنامه عملی برای ترک سیگار
وتون برای بدن انسان مضر است. همه می‌دانیم که افراد سیگاری بیشتر از سایر افراد گرفتار بیماری می‌شوند. ضمن اینکه سیگاری‌ها به مراتب کمتر از مردم عادی عمر می‌کنند. اگر شما هم جزو افراد سیگاری هستید و به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، لازم است هر چه سریع‌تر به فکر ترک آن باشید.

بسیاری از افراد ترک سیگار را عملی بسیار سخت می‌ پندارند. نیکوتین سیگار بسیار اعتیادآور است و به راستی ترک سیگار را بدون کمکی جانبی، برای فرد سخت می‌کند. ایران ناز، در واقع اکثر سیگاری‌ها برای بار اول که برای ترک سیگار اقدام می‌کنند، موفق به انجام آن نمی‌شوند، اما اگر واقعاً بخواهند، با چند بار سعی کردن، از پس ترک سیگار بر می‌آیند.

برنامه عملی برای ترک سیگار :
برای اینکه برنامه‌ی ترک سیگار را شروع کنید، لازم است ابتدا یک تصمیم قطعی برای شروع کار بگیرید؛ تصمیم شما باید به حد کافی جدی و قطعی باشد تا شما را برای طرح ریزی برنامه‌ای عملی برای ترک سیگار، مجاب کند.

در اولین مرحله باید از یک پشتیبانی مناسب برخوردار باشید. پشتیبان یا پشتیبان‌های شما را اعضای خانواده، دوستان، دکتر شما، همکارانتان، همکلاسی‌هایتان و حتی گروه‌های پشتیبان حضوری و تلفنی را شامل می‌شوند. پشتیبان‌ها حتی می‌توانند داروها و یا غذاهایی باشند که باید در دوران ترک سیگار مصرف می‌کنید تا به کمک آنها، و در کنار یک مدیریت صحیح، مراحل پایان دادن به این عادت را به خوبی طی کنید.

در مرحله‌ی بعدی، شما باید خود را برای مبارزه آماده کنید. برای مثال لیستی از مکان‌هایی که ریسک سیگار کشیدن شما را بالا می‌برند تهیه کنید. باید دقت و تلاش کنید که در طول دوره‌ی ترک سیگار خود، به این مکان‌ها رجوع نکنید. برای مثال اگر رفتن به کافه یا خانه‌ی برخی دوستان ممکن است باعث شود که هوس کشیدن سیگار به سرتان بزند، بهتر است برای مدتی به این مکان‌ها سر نزنید. به جای آنها بیشتر به مکان‌هایی بروید که اجازه‌ی سیگار کشیدن در آنها وجود ندارد. برای مثال می‌توانید به مکان‌های عمومی‌تر مانند سینماها، موزه‌ها و مراکز خرید سر بزنید.

زندگی بدون سیگار را دوباره تجربه کنید:
برای اینکه بتوانید معنی این عبارت را درک کنید، باید بتوانید یک زندگی سالم‌تر و طولانی‌تر را برای خود متصور شوید. در دوره‌ای که نسبت به ترک سیگار اقدام کرده‌اید، مطمئناً بارها و بارها دلتان می‌خواهد پوکی به سیگار بزنید و دوباره لذت کاذب گذشته را درک کنید. اما باید با اراده خود سعی کنید تا دوباره به وضع قبل برنگردید.

بر طیق تحقیقات، یک سال پس از ترک سیگار، احتمال بروز حمله قبلی نسبت به افراد سیگاری به نصف می‌رسد. افرادی که سیگار کشیدن را کنار می‌گذارند، پس از پنج سال تقریباً به اندازه فردی که اصلاً سیگار نکشیده سلامتی خود را باز میابند.

زندگی بدون سیگار، کیفیت زندگی را بالاتر می‌برد و علاوه بر این باعث می‌شود توان بیشتری داشته باشید، کمتر دچار استرس شوید و از زندگی بیش از پیش لذت ببرید.

البته زندگی بدون سیگار، الزاماً یک زندگی بدون استرس برای شما به ارمغان نمی‌آورد. یکی از بهانه‌های سیگاری‌ها این است که فکر می‌کنند کشیدن سیگار استرس آنها را کاهش می‌دهد. اما بجای اینکه از نیکوتین برای استرس حریف بسازند، باید راه‌های جدید و بهتری را برای پیشگیری و مقابله با استرس پیدا کنند.

برای اینکه بتوانید شرایط را کنترل کنید تا کمتر دچار استرس و فشارهای عصبی شوید، می‌توانید با یک دکتر مشاور در مورد راه‌های پیشگیری از بروز استرس مشورت کنید. همچنین می‌توانید خودتان در این خصوص مطالعاتی را در کتاب‌ها و سایت‌های مرتبط مطالعه نمایید تا مانع ایجاد استرس و در نهایت بازگشت به سیگار شوید.