۰۶ آبان ۱۳۹۷
آبان ۶, ۱۳۹۷

تاثیر شنا بر کاهش وزن

آبان ۶, ۱۳۹۷ ۰ دیدگاه

تاثیر شنا بر کاهش وزن

چربی سوزی یکی از روشهای کاهش وزن است و سوالی که پیش می آید این است که با دویدن بیشتر چربی می سوزانیم یا دویدن؟ کدام بهتر است؟ در کل دویدن بیشتر از شنا کردن چربی می‌سوزاند، چرا که دویدن نسبت به شنا کردن، عضلات چربی سوز و کالری مصرف کن بیشتری را بکار می‌اندازد و می‌سازد، باعث می شود قلبتان تندتر بزند، و فعالیت داشتن در هوای آزاد نسبت به فعالیت در آب، برای مدت زمان بیشتری سوخت و ساز بدنتان را بالا می برد. اما با اینحال، شنا کردن، آسیب پذیری کمتری نسب به دویدن دارد، پس می‌تواند ورزش بهتری برای کاهش وزن در بلند مدت باشد.

 

تاثیر شنا بر کاهش وزن

 

 

کاهش وزن

 

بدن شما اکثر انرژی تان را بصورت قند و چربی ذخیره می‌کند. هنگامی که می‌دوید، شنا می‌کنید یا هر ورزشی را انجام می‌دهید، کالری مورد نیاز شما از قند و چربی‌های ذخیره شده تامین خواهد شد. هنگامی که ۳۵۰۰ کالری بسوزانید، نیم کیلو وزن کم خواهید کرد. حالا افرادی که کمتر فعالیت می‌کنند، بیشتر از چربی‌ها استفاده می‌کنند تا قند، و افرادی که فعالیتشان بیشتر است، بیشتر از قندهای ذخیره شده انرژی‌شان تامین می‌شود. اگرچه افراد فعال در مجموع، کالری بیشتری از چربی‌ها و قندهای بدنشان مصرف می‌کنند.

 

 

 

عضلات

 

عضله ساختن در آب خیلی سخت‌تر از ساختن آن بیرون از آب است، چرا که آب، نوع حرکات عضلات را محدود می‌کند. عضلات، کالری بیشتری می‌سوزانند، این کالری‌ها از چربی‌ها هم تامین می‌شوند. مردها هم راحت‌تر از خانم‌ها چربی و کالری‌سوزی دارند، چرا که بصورت میانگین همان طور که اغلب خانم ها نصف مردان وزن دارند، مردان دو برابر خانم‌ها توده‌ی عضلانی دارند.

 

 

 

ضربان قلب

 

هنگامی که شما شدیدتر ورزش کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند، که این شامل کالری‌های دریافت شده از چربی‌ها نیز می‌شود. ضربان قلب شما تعیین کننده‌ شدت ورزشتان است. هنگامی که زیر آب باشید، ضربان قلبتان نسبت به زمانی که در خشکی هستید، کندتر خواهد بود. این اختلاف را مطالعات مرتبط با کالری سوزی به ما نشان داده است. شدیدترین حالت ممکن دویدن، در مورد یک فرد ۸۶ کیلویی در هر ساعت ۱۵۵۳ کالری می‌سوزاند، اما در شدیدترین حالت ممکن شنا کردن، تنها ۹۴۹ کالری در یک ساعت برای همان فرد خواهد سوخت.