۰۹ فروردین ۱۳۹۹
فروردین ۹, ۱۳۹۹

بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان

فروردین ۹, ۱۳۹۹ ۰ دیدگاه

بهترین میان وعده ها برای دانش آموزان

گروه دانه‌ها و مغزها بهترین میان وعده برای دانش آموزان هستند. ایران ناز، سعیده معانی کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: نوع چربی موجود در این گروه از نوع چربی‌های مفید بوده و جایگزین مناسبی برای چربی‌های نوع اشباع و ترانس است که به کاهش کلسترول و تری گلیسیرید کمک می‎‌کند.

معانی بااشاره به این که گروه مغزها و دانه‌ها به حفظ سلامت پوست کمک زیادی می‌کند، افزود: فیبر نامحلول موجود در این ترکیبات با جذب آب در دستگاه گوارش منجر به افزایش حجم مدفوع شده و در نتیجه از بروز یبوست جلوگیری می‌کند،‌ از سوی دیگر با ایجاد احساس سیری و پری شکم از پرخوری و زیاده خوری نیز جلوگیری می‌کند.

وی‌تصریح کرد: یک مشت آجیل و خشکبار، دانه‌هایی مانند کنجد، نخودچی و کشمش، شاهدانه و گندمک،‌ ذرت بوداده و برنجک، نمونه‌هایی از میان وعده‌های غذایی هستند که مصرف آن‌ها برای دانش آموزان توصیه می‌شود.

این کارشناس تغذیه با تاکید بر این که باید در مصرف میان وعده‌ها نیز دقت شود، گفت: درست است که این گروه در میان وعده‌های سالم آورده شده است ولی مصرف بیش از حد آن‌ها می‌تواند ایجاد اضافه وزن و چاقی کند بنابراین رعایت حد تعادل در مصرف و ایجاد تنوع در استفاده از آن‌ها توصیه میشود.